خمیردندان سفیدکننده – نکاتی درباره خمیردندان‌های دارای مواد سفیدکننده دندان

خمیردندان سفیدکننده - نکاتی درباره خمیردندان‌های دارای مواد سفیدکننده دندان
دسته: ویدئوها نظرات: 0 2 تاریخ انتشار: بهمن ۸, ۱۳۹۷

خمیردندان سفیدکننده – نکاتی درباره خمیردندان‌های دارای مواد سفیدکننده دندان

رنگ سفید دندان‌ها نمایانگر خیلی چیزهاست از جمله لبخند زیبا و سلامت، بنابراین طبیعی است که بسیاری از افراد در داشتن دندان‌های سفید کوشا هستند.
یکی از روش‌هایی که برای سفید کردن دندان‌ها بسیار مورد توجه قرار گرفته، استفاده از سفیدکننده‌ها یا بلیچینگ است. این کار می‌تواند در مطب و یا حتی در منزل با موادی که از داروخانه تهیه می‌شود انجام گیرد که طبیعتاً این مواد ضعیف‌تر هستند. یکی از مواردی که تبلیغات بسیاری در این حوزه بر روی آن‌ها صورت می‌گیرد خمیردندان سفیدکننده است، اما سوالی که مطرح می‌شود این است که آیا استفاده از آن‌ها مناسب است یا خیر؟
به‌طور کلی دو نوع خمیردندان سفیدکننده وجود دارد:

  1. خمیردندان مخصوص سیگاری‌ها که دارای مواد ساینده‌ی زیادی است. نکته‌ای که باید مورد توجه قرار بگیرد این است که مینای دندان موجب سفیدی دندان شماست. در زیر مینای دندان عاج قرار دارد که با تراشیدن مینای دندان به عاج که دارای رنگ زردتری است می‌رسیم. در نتیجه این مواد ساینده اگر زیاد استفاده شوند باعث از بین رفتن مینای دندان می‌شوند و متأسفانه روی دندان را خط می‌اندازند و باعث می‌شوند که مواد غذایی، چای و …، رنگ بیشتری به دندان بدهند، بنابراین بهتر است از محصولاتی که مواد ساینده‌ی زیادی دارند استفاده نکنید حتی اگر احساس می‌کنید جرم روی دندان شماست، که در این صورت شما باید برای جرم‌گیری به دندانپزشک مراجعه کنید.
  2. خمیردندان‌هایی که مواد شیمیایی سفیدکننده دارند، این مواد عملکردی مانند سدیم پربورات دارند که می‌توانند دندان را سفید کنند اما مدت زمانی‌که شما خمیردندان سفیدکننده در دهانتان است کم است که این مواد در این زمان کم نمی‌توانند تأثیر به‌سزاییی داشته باشند. راهکار دیگر برای افرادی که دوست دارند به مراتب دندان‌های سفیدتری داشته باشند که تغییر رنگ ندهد، لمینیت‌های سرامیکی است که در صورت آسیب نرساندن به سلامت دندان‌ها، استفاده از آن‌ها توصیه می‌شود.
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۰ میانگین: ۰]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 + نه =