علت خونریزی لثه چیست؟

بنر مربوط به علت خونریزی لثه چیست؟
دسته: ویدئوها نظرات: 0 0 تاریخ انتشار: بهمن ۱, ۱۳۹۷

علت خونریزی لثه چیست؟

اگر در زمان مسواک زدن یا آب کشیدن دهان متوجه شدید مسواک یا آب دهانتان خونی است، هرگز نباید نسبت به این مسأله بی‌تفاوت باشید. گاهی غذاهای سفت لثه را خراش می‌دهند اما اگر مسواک یا نخ دندان مرتباً خونی باشد ممکن است علت آن مسأله‌ی مهمی باشد.
اگر لثه‌ی شما در هنگام مسواک زدن یا نخ دندان کشیدن دچار خونریزی می‌شود، باید این را بدانید که در حال سپری کردن مراحل اولیه‌ی بیماری لثه هستید. به هیچ‌وجه لثه نباید هنگام استفاده از مسواک و نخ دندان خونریزی داشته باشد و در صورت وجود خونریزی لثه باید به دندانپزشک مراجعه کنید. این مشکل اگر در مراحل اولیه باشد به‌راحتی توسط یک جرم‌گیری ساده رفع می‌شود اما در مراحل بالاتر باید جراحی لثه انجام شود. در جراحی لثه یک تکه از بافت لثه که عفونی شده و قابل برگشت به حالت عادی نیست را می‌برند. به یاد داشته باشید بسیاری از بیماری‌های لثه در واقع، ادامه بیماری ساده‌ای است که با عدم رعایت بهداشت، مسواک نکردن و جرم گیری نکردن شروع شده است.
خوشبختانه مقابله و جلوگیری از بروز بیماری التهاب لثه امکان‌پذیر است. رعایت کامل بهداشت دهان و دندان یعنی استفاده از مسواک و نخ دندان، به علاوه  مراجعه‌ی منظم به دندانپزشک برای چکاپ دندان‌ها، می‌تواند از خونریزی و التهاب لثه جلوگیری کند.

بنر مربوط به جرمگیری عمیق

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۰ میانگین: ۰]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − 3 =