گفتگوی دکتر در مورد دلایل از دست رفتن دندان‌ها

بنر مربوط به ویدئوی از دست رفتن دندان‌ها
دسته: ویدئوها نظرات: 0 0 تاریخ انتشار: آذر ۱۸, ۱۳۹۷

گفتگوی دکتر در مورد دلایل از دست رفتن دندان‌ها

همانگونه که بر همگان آشکار است، زیبایی می‌تواند یکی از ارکان موفقیت در روابط اجتماعی باشد. بنابراین اینجاست که اهمیت داشتن یک لبخند زیبا خودنمایی می‌کند و این لبخند زیبا، تا حدود زیادی مدیون زیبایی پنهانی است که دندان‌ها به شما می‌دهند، پس تا حد امکان با آشنایی با روش‌های مراقبتی دندان جلوی از دست رفتن دندان‌ها را بگیرید.
لازم به ذکر است که دلایل از دست رفتن دندان‌ها به سه دسته تقسیم می‌شود:
۱- در سنین کودکی دندان‌های اصلی معمولاً بر اثر ضربات از بین می‌روند و بهترین روش برای پیشگیری از آن‌ها استفاده از گارد دندان برای فرزندان است.

دومین علت از دست دادن دندان‌ها که شایع‌ترین علت نیز محسوب می‌شود، پوسیدگی است که در دسته‌ی بیماری‌های میکروبی قرار می‌گیرد و بیشتر در سنین ۱۰ تا ۳۵ سال خود را نشان می‌دهند. این میکروب‌ها همیشه در دهان وجود دارند و تولید اسید می‌کنند. طبیعی است، در صورتی‌که تغذیه شوند مواد آهکی  و کلسیمی دندان را از بین برده و منجر به پوسیدگی دندان می‌شوند.
از مهم‌ترین شیوه‌های جلوگیری از پوسیدگی دندان می‌توان به تمیز کردن دهان به وسیله‌ی خمیردندان، مسواک و رعایت نوع رژیم غذایی اشاره کرد. همچنین مراجعه به دندانپزشک و تمیز کردن دندان‌ها به شیوه‌های دندانپزشکی از دیگر راه‌های جلوگیری از پوسیدگی محسوب می‌شود که اگر به‌صورت منظم ۶ ماه یک بار یا ۱ بار در سال انجام شود تاثیر به‌سزایی در سلامت دندان‌ها خواهد داشت.

سومین علت از دست دادن دندان‌ها، بیماری لثه است که به دلایل متفاوتی ایجاد می‌شود اما شایع‌ترین دلیل آن وجود جرم است که سمومی را توسط میکروب‌های جدید تولید می‌کند. این بیماری عموماً از ۲۵ سال به بالا خود را نشان می‌دهد و طبق آمار در کشور ما حدوداً در ۳۵ سالگی به اوج خود می‌رسد. اما با رعایت بهداشت و جرم‌گیری‌های منظم می‌توان از وقوع بیماری‌ای لثه جلوگیری کرد.

تحلیل لثه و روش‌های درمان آن
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۰ میانگین: ۰]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 + سه =