روش صحیح مسواک زدن چیست؟

روش صحیح مسواک زدن چیست؟
دسته: مجله دندانپزشکی نظرات: 0 1 تاریخ انتشار: دی ۱۸, ۱۳۹۷

روش صحیح مسواک زدن چیست؟

بسیاری از مردم تعجب خواهند کرد که سال‌هاست روش مسواک زدنشان ناصحیح است. باور کنید یا نه، برس مسواک می‌تواند به دندان‌ها آسیب برساند. روش صحیح مسواک زدن را یاد بگیرید تا برای همیشه از دندان‌هایتان مراقبت کرده باشید.

روش ناصحیح مسواک زدن

اکثر مردم با حرکت جلو-عقب مسواک می‌زنند مانند اره کردن، تا زمانی که احساس کنند دندان‌هایشان تمیز و لغزنده شده است.
همه ما تصور می‌کنیم که هرچه سریع‌تر و محکم‌تر مسواک بزنیم، زودتر می‌توانیم از خانه خارج شده و به مدرسه یا سر کار برویم.
اما واقعیت این است که با این کار در حال از بین بردن مینای دندان هستیم. این حرکت اره‌ای برای دندان‌ها و لثه‌ها بسیار شدید است و موجب پیری دائمی دندان‌ها می‌شود.
با این روش مسواک زدن، خطر از بین رفتن مینای دندان هم وجود دارد. در این صورت، دندان‌ها بیشتر از حد طبیعی نسبت به گرما و سرما حساس می‌شوند.
این روش نه‌تنها مینای دندان را تخریب می‌کند بلکه به‌خوبی دندان‌ها تمیز نمی‌شوند. به دلیل اینکه برس مسواک به جلو و عقب می‌رود از روی دندان‌ها می‌پرد و فاصله بین دندان‌ها را تمیز نمی‌کند.
این فاصله‌ها باید تمیز نگه داشته شوند تا از پوسیدگی و بیماری لثه جلوگیری شود. هنگام مسواک زدن با حرکت اره‌ای، برس مسواک وارد فاصله بین دندان‌ها نمی‌شود تا پلاک و ذرات ریز مواد غذایی را از بین ببرد. این روش مسواک زدن، هیچ سودی برای دندان‌ها ندارد.

روش صحیح مسواک زدن

تکنیک صحیح مسواک زدن بسیار آسان است. این روش به‌قدری آسان است که اصلاً متوجه نمی‌شوید که در حال تمیز کردن دندان‌هایتان هستید اما مشکلی نیست. کمی صبر کنید چون تغییر روش مسواک زدن بعد از یک‌عمر کار ساده‌ای نیست. برای یادگرفتن روش جدید بهتر است مسواک را در دست غیر غالبتان بگیرید. برای تغییر روش مسواک زدن باید به روش جدید عادت کنید اما نتایج آن بسیار چشمگیر است.
ابتدا مسواک را روی دندان‌ها قرار دهید و کمی آن را به عقب و جلو تکان دهید، اطمینان حاصل کنید که برس تک‌تک دندان‌ها و اطراف آن‌ها را پوشش می‌دهد. با این کار موجب می‌شوید که برس مسواک در فاصله بین دندان‌ها قرار گیرد و پلاک‌ها و ذرات مواد غذایی هنگام مسواک زدن از بین دندان بیرون بیایند.
وقتی به روش فوق چند دندان را مسواک زدید، مسواک را به سمت چند دندان دیگر حرکت دهید و همین روش را تکرار کنید. مسواک را به‌آرامی بجنبانید تا برس آن بین دندان‌ها وارد شود. سپس مسواک را به‌آرامی به سمت دندان‌های دیگر حرکت دهید تا همه دندان‌ها مسواک زده شوند. این روش صحیح مسواک زدن است و نتایج آن بسیار چشمگیر خواهد بود.

مراحل صحیح مسواک زدن - 1

مراحل صحیح مسواک زدن - مرحله 2

مراحل صحیح مسواک زدن - 3

مراحل صحیح مسواک زدن - 4

مراحل صحیح مسواک زدن - 5

چرا روش صحیح مسواک زدن بسیار مهم است؟

شاید محکم‌تر و سریع‌تر مسواک زدن احساس بهتری ایجاد کند اما مسواک زدن محکم و اره‌ای موجب جرم گرفتن لثه‌ها و دندان‌ها می‌شود. باقی ماندن پلاک‌ها و ذرات مواد غذایی موجب بروز مشکلات جدی می‌شود. با روش صحیح مسواک زدن می‌توانید مطمئن باشید که هر دندان به‌خوبی تمیز می‌شود – ویدئوی زیر را مشاهده کنید.

مزیت این روش این است که هیچ فرقی ندارد که چه مدت با روشی ناصحیح مسواک زده‌اید چون می‌توانید امروز آن را اصلاح کنید! امشب، قبل از خواب، دندان‌هایتان را به روشی که اینجا شرح دادیم مسواک بزنید.
تذکر: دندانتان را به روش اره‌ای مسواک نزنید! آن‌ها را با تکان‌های آرام مسواک بزنید تا در برابر آسیب و حساسیت از آن‌ها محافظت کنید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۱ میانگین: ۵]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده + هفت =