کلینیک دندانپزشکی دکتر رضا افتخار آشتیانی

۳ راه برای کنترل اضطراب دندانپزشکی

۳ راه برای کنترل و جلوگیری از اضطراب دندانپزشکی

اگر از فکر رفتن به دندانپزشکی مضطرب می‌شوید، بدانید که تنها نیستید. شاید از این بترسید که کاری که در مطب روی دندان شما انجام می‌شود، دردناک خواهد بود یا اینکه مدتی است به دندان‌پزشک مراجعه نکرده‌اید و نمی‌دانید وضعیت دندان‌هایتان چطور است.
درهرصورت، تیم دندان‌پزشک حرفه‌ای کاری خواهد کرد که به سلامت روانی و دهان و دندان شما به بهترین نحو ممکن رسیدگی شود. هرچقدر مراجعه به دندان‌پزشک را به تعویق بیندازید یا کلاً نروید، خطر ایجاد مشکلات دندان را بیشتر کرده‌اید که درنهایت موجب می‌شود مجبور شوید دفعات بیشتری به دندان‌پزشک مراجعه کنید. درواقع اگر مرتب به دندان‌پزشک مراجعه کنید، کل روند این کار یعنی از گرفتن وقت معاینه تا رفتن به مطب ازهرجهت آسان‌تر خواهد شد.
از این استراتژی‌ها هنگام مراجعه بعدی‌تان به دندان‌پزشک کمک بگیرید تا اضطراب دندانپزشکی خود را کمتر کنید و به سلامت دندان‌ها رسیدگی کنید.

راه‌کارهایی برای غلبه بر اضطراب دندانپزشکی

۱. صحبت کنید

هرکسی که به اضطراب مبتلا است می‌داند که حرف زدن درباره اضطراب تفاوت بسیار زیادی در وضعیت روحی ایجاد می‌کند. اگر تنش دارید یا مضطرب هستید، به خودتان کمک کنید و درباره این اضطراب صحبت کنید. دندان‌پزشک اگر نیازهای شما را بداند، بهتری می‌تواند شما را درمان کند.

۲. حواس خود را پرت کنید

وقتی اضطراب دارید، مشغول کردن ذهن به چیزهایی غیر از کار دندانپزشکی کمک زیادی به شما می‌کند. این موارد هم می‌توانند به مشغول کردن ذهن کمک کنند.

۳. از تکنیک‌های ذهنی کمک بگیرید

آرامش و آسودگی از ذهن آغاز می‌شود. با تمرین تنفس عمیق سعی کنید تنشی که در عضلاتتان وجود دارد را بیرون بیاورید.

ترس و اضطراب دندانپزشکی امری شایع در میان بسیاری از مردم دنیا است. به‌همین دلیل در بعضی از کلینیک‌ها از سدیشن یا دندانپزشکی در خواب برای معالجه‌ی این دسته از بیماران استفاده می‌شود.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۰ میانگین: ۰]