آشنایی با انواع لمینت دندان

آشنایی با انواع لمینت دندان
دسته: مجله دندانپزشکی نظرات: 0 0 تاریخ انتشار: مرداد ۱۷, ۱۴۰۲

آشنایی با انواع لمینت دندان

یکی از روش‌های اصلاح و درمان طرح لبخند و ترمیم ناهنجاری‌های ظاهری دندان‌ها لمینت دندان است که می‌توان بسیاری از ایرادهای دندان‌ها مانند: زردی دندان‌ها، فاصله بین دندان‌ها و پوشش دندان‌های شکسته و نامرتب را برطرف کرد.

لمینت روی سطح جلویی دندان‌ها به‌کار می‌رود و با پوشش زیبا و یک دست باعث بالابردن اعتماد به نفس افراد می‌شود تا همیشه لبخندی زیبا و دندان‌هایی سفید داشته باشند. لمینت یک روکش نازک اما با دوام است که روی سطح دندان‌ها را می‌پوشاند و ظاهر دندان‌هایتان از لحاظ رنگ، اندازه و شکل تغییر می‌دهد که علاوه بر خواص زیبایی که برای دندان‌ها دارد و مزایای دیگری مانند افزایش طول عمر دندان و بالابردن مقاومت مینای دندان را دارد.

انواع لمینت دندان

به صورت کلی از نظر مواد لمینت‌ها به دو دسته تقسیم می‌شوند: لمینت سرامیکی و لمینت کامپوزیت که با هم تفاوت‌های زیادی دارند.

لمینت سرامیکی: یک پوشش نازک از سرامیک با قطرکم می‌باشد. برای ساخت لمینت سرامیکی، دندان پزشک بعد از تراش بسیارکم دندان و قالب‌گیری از دندان تراش خورده قالب را نزد لابراتور برای ساخت لمینت ارسال می‌کند.

لمیت کامپوزیتی: لمینت کامپوزیتی که به صورت مستقیم روی دندان‌ها گذاشته می‌شود از جنس پلیمر (نوعی پلاستیک) همرنگ با دندان است که این ماده روی دندان گذاشته می‌شود و با تابش لیزر روی دندان قرار می‌دهند و یک لایه محافظ روی مینای دندان خواهد بود.

فرق کامپوزیت و لمینت دندان چیست؟

  • اولین فرق بین کامپوزیت و لمینت در جنس آن‌ها است همان طور که گفته شد لمینت از جنس چینی و کامپوزیت از جنس پلیمر است.
  • لمینت در لابراتور و کامپوزیت در مطب ساخته می‌شود.
  • قیمت لمینت از کامپوزیت بیشتر است.
  • عمر لمینت دندان سرامیکی بیشتر از کامپوزیت می‌باشد.
  • لمینت ثبات رنگی بیشتری از کامپوزیت دارد.
  • در کامپوزیت دندان تراش کمتری نسبت به لمینت نیاز دارد.
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۱ میانگین: ۱]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده − نه =