۵ نشانه که باید دندانپزشک خود را تغییر دهید

5 نشانه که باید دندانپزشک خود را تغییر دهید
دسته: مجله دندانپزشکی نظرات: 0 0 تاریخ انتشار: مهر ۷, ۱۳۹۸

۵ نشانه که باید دندانپزشک خود را تغییر دهید

نشستن روی صندلی دندان‌پزشکی اصلاً صحنه‌ی خوشایندی نیست. اما نمی‌توان از آن فرار کرد چون حفظ سلامت دهان دندان ضروری است. امّا مراجعه به دندان‌پزشکی که باتجربه نیست یا رفتار خوبی ندارد به‌هیچ‌وجه موثر نخواهد بود. انتخاب دندان‌پزشک باتجربه و ماهر در موفقیت درمان‌های دندانپزشکی اهمیت بسیار زیادی دارد.
اگر در حال حاضر به دندان‌پزشکی مراجعه می‌کنید که از صلاحیت او اطمینان ندارید با توجه به نشانه‌های زیر می‌توانید بفهمید که آیا باید دندانپزشک خود را تغییر دهید یا خیر.

۱. عدم تطابق با استانداردهای انجمن‌های معتبری مانند انجمن دندان‌پزشکی آمریکا (ADA)

اگر دندان‌پزشکتان خدمات نامناسبی ارائه می‌دهد، زمان تغییر او فرارسیده است. شما هیچ‌وقت نباید خدمات بد دندان‌پزشکان را تحمل کنید چه در حوزه استریلیزه کردن تجهیزات و  چه در حوزه به‌روز بودن ابزار. سلامت دهان و دندان شما باید اهمیت ویژه‌ای برای دندان‌پزشکتان داشته باشد و در صورتی‌که او به مشکلات شما با بی‌تفاوتی و بی‌مسئولیتی زیاد رسیدگی می‌کند باید بهترین کار را انجام دهید و به دنبال خدمات بهتر در جایی دیگر و توسط دندانپزشک دیگری باشید.
بسیاری از دندان‌پزشکان همیشه وعده بهترین خدمات را می‌دهند اما پس از مدتی متوجه می‌شوید که همه سراب بوده است. محیط مطب بهداشتی نیست، به تجهیزات به‌خوبی رسیدگی نمی‌شود و کارکنان خوش‌برخورد و مجرب نیستند. در هر صورت، شما به خدماتی نیاز دارید که مطابق با استانداردهای ADA باشد.

۲. دندان‌پزشک قبل از شروع درمان به سابقه پزشکی شما توجه نمی‌کند

اولین کاری که هر دندان‌پزشک حرفه‌ای باید قبل از ارزیابی مشکلات دهان و دندان انجام دهد، پرسش درباره سابقه کامل پزشکی بیماران است. دندان‌پزشکتان باید سابقه پزشکی‌تان را بداند چون برخی بیماری‌ها و داروها بر واکنش دندان‌ها به درمان تأثیر می‌گذارند. دندان‌پزشکی که مشکلات زیربنایی شما را نداند نمی‌تواند درمان موفقی روی دندان‌هایتان انجام دهد.

۳. رفتار نامناسب

اکثر بیمارانی که به دندان‌پزشکی مراجعه می‌کنند نسبت به صندلی یا تجهیزات دندان‌پزشکی ترس و اضطراب دارند بنابراین رفتار مؤدبانه و همدلانه دندان‌پزشک در مقابل بیماران اهمیت زیادی دارد. اگر دندان‌پزشکتان رفتاری بی‌ادبانه دارد یا قبل از انجام درمان نمی‌تواند به شما آرامش بدهد، زنگ خطر به صدا درآمده است. زمان آن رسیده که دندان‌پزشکی پیدا کنید که صبور باشد و در طول درمان به شما اطمینان خاطر دهد.

۴. دندان‌پزشک به شما می‌گوید که لازم نیست به متخصص مراجعه کنید

اگر دندان‌پزشک به شما بگوید که لازم نیست به متخصص ارتودنسی، درمان ریشه و یا ایمپلنت مراجعه کنید و شما را وادار می‌کند که این خدمات را از او بگیرید، زنگ خطر به صدا درآمده است. برای انجام درمان‌های تخصصی، دندان‌پزشکان باید ساعت‌ها آموزش ببینند و دانش تخصصی کسب کنند. باید از دندان‌پزشکتان بخواهید که مجوز ارائه چنین خدماتی، نظرات بیماران قبلی و تصاویر قبل و بعد آن‌ها را به شما ارائه دهد. اگر دندان‌پزشک نتواند چنین مستنداتی ارائه دهد بهتر است دندانپزشک خود را تغییر دهید.

۵. دندان‌پزشک از اینکه شما می‌خواهید نظر پزشکان دیگر را درباره مشکلتان بدانید، ناراحت می‌شود

اگر دندان‌پزشکتان از اینکه درباره نظر دندان‌پزشک دیگری صحبت می‌کنید یا اینکه قصد دارید نظر دندان‌پزشک دیگری را هم درباره مشکلتان بدانید، جا می‌خورد باید به فکر تغییر دندان‌پزشک خود باشید. یک دندان‌پزشک خوب همیشه به تشخیص و درمان پیشنهادی خود اطمینان دارد و هیچ‌وقت از اینکه شما بخواهید نظر دندان‌پزشکان دیگر را بدانید، جا نمی‌خورد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۰ میانگین: ۰]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 5 =