فواصل میان دندان‌ها و دلایل ایجاد و چگونگی اصلاح فرم آن‌ها

بنر مربوط به فواصل میان دندان‌ها
دسته: ویدئوها نظرات: 0 0 تاریخ انتشار: دی ۲, ۱۳۹۷

فواصل میان دندان‌ها و دلایل ایجاد و چگونگی اصلاح فرم آن‌ها

همانطور که قبلاً نیز در این زمینه بحث شده، زیبایی دندان‌ها امری است مهم، که ممکن است به دلایل گوناگونی تحت تأثیر قرار گیرد. یکی از این عوامل می‌تواند فواصل میان دندان‌ها باشد که به‌صورت‌های مختلفی زیبایی دهان و دندان را تحت شعاع قرار می‌دهد.
فواصل میان دندان‌ها با نام علمی دیاستم، به دلایل متفاوتی ایجاد می‌شود که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به عدم رویش صحیح مادرزادی یک دندان، کوچک بودن اندازه‌ی دندان‌ها نسبت به اندازه‌ی فک به‌صورت ژنتیکی، عوامل محیطی نیز در ایجاد فواصل میان دندان‌ها بی‌تأثیر نیستند، مانند گره‌ی بافتی زیر لب که اگر گسترش پیدا کند باعث فاصله میان دو دندان وسطی می‌شود، اشاره کرد. افرادی که قبلاً این مشکل را نداشته‌ و بعدها دچار آن شده‌اند، می‌توانند در آستانه‌ی شروع بیماری لثه یا در اصطلاح عوام پیوره قرار گرفته باشند.
درمان‌هایی که برای این بیماری وجود دارد انواع مختلفی دارد که در صورتی‌که مشکل مادرزادی باشد به وسیله‌ی درمان‌هایی مانند ارتودنسی‌، لمینیت و درمان‌های زیبایی دیگر را شامل می‌شود. ولازم به ذکر است که در صورت وجود بیماری لثه، تنها راه موجود در درجه‌ی اول درمان بیماری زمینه و در نهایت درمان‌هایی مانند ارتودنسی نیز به‌کار می‌آیند.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۰ میانگین: ۰]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × چهار =