زمان مناسب برای مسواک زدن دندان‌‌های کودک

بنر مربوط به زمان مناسب برای مسواک زدن دندان‌های کودک
دسته: ویدئوها نظرات: 0 0 تاریخ انتشار: بهمن ۱۳, ۱۳۹۷

زمان مناسب برای مسواک زدن دندان‌‌های کودک

مسواک زدن دندان‌‌های کودک باید از سال‌های ابتدایی درآوردن دندان برای کودکان مهم باشد و تا بزرگسالی نیز ادامه یابد. آن‌ها باید مسواک زدن را اصولی یاد بگیرند تا دچار مشکلات دهان و دندان نشوند. شروع مراقبت‌های دندانی از ابتدایی‌ترین سال‌های تولد سبب ایجاد عادت روزمره‌ی مسواک زدن در کودکان برای زمانی‌که تعداد دندان‌ها بیشتر می‌شود خواهد شد. در نتیجه کودک آگاه می‌شود که این یک عادت خوب است، پس نباید ترک شود و باید حتماً انجام گیرد.
در رابطه با خمیردندان برای دندان‌های کودک، عموماً پیشنهاد می‌شود که از خمیردندان مخصوص کودکان استفاده شود، به دلیل این‌که بر خلاف خمیردندان بزرگسالان حاوی فلوراید نیست و اگر زمانی کودک مقداری از خمیردندان را بخورد خطری سلامت او را تهدید نمی‌کند.
ممکن است سوالی پیش بیاید که آیا مسواک زدن بدون خمیردندان نیز می‌تواند موثر باشد؟ اینجاست که باید بگوییم بله، مسواک زدن بدون خمیردندان نیز کاربرد دارد و حتی بهتر است بگوییم در روزهای نخستین بهتر است از خمیردندان برای دندان‌های کودک استفاده نکنید، اما به‌تدریج به‌منظور ایجاد عادت، بهتر است از  خمیردندان نیز استفاده کنید.
کودکان عاشق تقلید کردن هستند، بنابراین راه مناسب برای این‌که به او نشان دهید که سلامت دهان و دندان مهم است، این است که خودتان در مقابل چشمانش، دندان‌هایتان را مسواک بزنید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۰ میانگین: ۰]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − سیزده =