مراقبت از بریس

مراقبت از بریس
دسته: مجله دندانپزشکی نظرات: 0 0 تاریخ انتشار: دی ۲۰, ۱۴۰۰

مراقبت از بریس

چه از بریس‌های فلزی استفاده کنید، چه بریس‌های سرامیکی یا بریس‌های زبانی، باید بدانید که چگونه از آن‌ها مراقبت کنید. اگر به‌درستی از بریس‌های خود مراقبت کنید، بسیار راحت‌تر و مؤثرتر خواهند بود، به این معنی که هر روز یک قدم به لبخند کامل نزدیک‌تر می‌شوید!
بنابراین چه کاری می‌توانید انجام دهید تا مطمئن شوید که بهداشت دهان و دندان خود را در حین استفاده از بریس رعایت می‌کنید؟

چگونه با وجود بریس‌ها بهداشت دهان و دندان خوبی داشته باشیم

بهداشت دهان و دندان در تمام مراحل زندگی شما مهم است، اما زمانی که بریس دارید، می‌تواند از لک شدن دندان‌ها جلوگیری کند، از سلامت لثه‌ها محافظت کند و از بوی بد دهان جلوگیری کند. در صورت امکان، همیشه باید سعی کنید بعد از هر وعده غذایی دندان‌های خود را مسواک بزنید. اگر نمی‌توانید، شستن دهان با آب یا دهان‌شویه می‌تواند به از بین بردن پلاک و غذا کمک کند تا زمانی که بتوانید به مسواک خود برسید.

نکاتی برای مراقبت از بریس

راه‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید در حین انجام درمان ارتودنسی از بریس‌ها و دندان‌های خود مراقبت کنید که شامل موارد زیر است:

مسواک زدن دندان‌ها با بریس

مسواک زدن مهم است چه از بریس استفاده کنید یا نه، اما زمانی که تحت درمان ارتودنسی قرار می‌گیرید اهمیت ویژه‌ای پیدا می‌کند. وقتی از بریس استفاده می‌کنید، تکه‌های مزاحم غذا و پلاک راحت‌تر در بریس­‌ها گیر می‌کنند و مشکل ایجاد می‌کنند، بنابراین باید از مسواک با سر نرم برای دسترسی به آن مناطق صعب‌العبور استفاده کنید. اگر ترجیح می‌دهید از مسواک برقی استفاده کنید هم مشکلی نیست.

تکنیک مسواک زدن خود را بهتر کنید

از خط لثه دندان‌های خود شروع کنید و مسواک خود را با زاویه ۴۵ درجه به سمت لثه‌های خود نگه دارید. هنگامی‌که خط لثه خود را تمیز کردید، مسواک خود را با زاویه رو به پایین در بالای بریس‌­ها نگه دارید و سپس با زاویه رو به بالا، پایین بریس‌­ها را تمیز کنید.
اگرچه عموماً افراد فقط دو بار در روز نیاز به مسواک زدن دارند، اگر از بریس استفاده می‌کنید، ما همیشه مسواک زدن را بعد از هر وعده غذایی توصیه می‌کنیم. داشتن یک مسواک و یک خمیردندان در کیفتان راهی آسان برای اطمینان از تمیزی و درخشان بودن دهانتان است!

نخ دندان، نخ دندان، نخ دندان!

استفاده از نخ دندان در حین استفاده از بریس می‌تواند کمی سخت باشد، اما مرحله‌ای در روتین بهداشت دهان شماست که نباید نادیده گرفته شود. استفاده از نخ دندان به از بین بردن پلاک‌های تجمع یافته و همچنین ذرات غذایی کوچک‌تر که در بریس‌ها یا بین دندان‌های شما گیر کرده است کمک می‌کند. اگر نخ دندان کشیدن با نوار نخ دندان برایتان مشکل است، سعی کنید از نخ دندان‌های باریک‌تر یا برس­‌های بین‌دندانی استفاده کنید.
می‌توانید این‌ها را در سوپرمارکت یا داروخانه بخرید، و می‌توانند به شما کمک کنند تا دور بریس‌ها مانور دهید.
به یاد داشته باشید که هنگام استفاده از نخ دندان ملایم باشید. سعی کنید فشار زیادی وارد نکنید یا خیلی سریع حرکت نکنید زیرا ممکن است به بریس‌های خود آسیب برسانید، که به معنای ویزیت دوباره ارتودنتیست است!

نخ دندان، نخ دندان، نخ دندان!

 

از برخی مواد غذایی خودداری کنید

زمانی که از بریس استفاده می‌کنید، تعداد بسیار کمی از غذاها ممنوع هستند، اما ارتودنتیست لیستی از غذاهایی را که باید در حین انجام درمان از آن‌ها اجتناب کنید، به شما ارائه می‌دهد (هر چیز ترد، چسبنده یا سفت احتمالاً در این لیست وجود دارد).
به علاوه، اگر از آن دسته افرادی هستید که همیشه ناخن‌های خود را می‌جوید یا درب‌های خودکار را می‌جوید، باید این عادت را نیز خیلی سریع مهار کنید! این نوع عادات و غذاها می‌توانند بریس‌ها را بشکنند یا خم کنند که هرگز چیز خوبی نیست.
همچنین باید از خوردن غذاها و نوشیدنی‌های شیرین پرهیز کنید زیرا این مواد می‌توانند باعث ایجاد لکه و پوسیدگی در اطراف بریس‌ها شوند. این لکه‌ها می‌توانند دائمی باشند و بعداً با برداشتن بریس‌ها آشکارتر می‌شوند، که به شما در رسیدن به لبخند کامل کمکی نمی‌کند.
اگر از بریس استفاده می‌کنید، باید تمام تلاش خود را انجام دهید تا مطمئن شوید که بهترین نتیجه را خواهید گرفت. تمیز نگه‌داشتن دندان‌هایتان، وقت گذاشتن برای نخ دندان کشیدن و فکر کردن به غذایی که می‌خورید، گام‌های ساده اما مؤثری هستند تا مطمئن شوید وقتی بریس‌ها جدا می‌شوند، لبخندی بی‌نقص خواهید داشت!

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۰ میانگین: ۰]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه − یک =