شستشوی دهان با روغن چیست؟

شستشوی دهان با روغن چیست؟
دسته: مجله دندانپزشکی نظرات: 0 0 تاریخ انتشار: آبان ۲۰, ۱۳۹۹

شستشوی دهان با روغن چیست؟

امروزه همه به دنبال یک جایگزین ارگانیک یا کاملًا طبیعی برای محصولاتی که هر روز استفاده می‌کنند، هستند. دیده‌ایم که افراد زیادی به رویکردهای همه‌­جانبه در مورد مسائل پزشکی و افزایش رژیم‌های ارگانیک روی می‌آورند. تعجبی ندارد که این رویکرد دنیای دندان و دندان‌پزشکی را هم تسخیر کند.
شستشوی دهان با روغن یک روش قدیمی است که امروزه افراد بیشتری در حال کشف آن هستند. برخی دندان‌­پزشکان معتقدند، این روش درمانی سنتی هندی، یک روش مراقبت از دهان است که ۳۰۰۰ سال قدمت دارد.
پزشکان می‌گویند: “افراد زیادی دهان خود را با روغن شستشو می‌دهند، روغن کمی را در دهان می‌چرخانند، معمولاَ حدود یک قاشق غذاخوری. این روغن‌­ها معمولاً شامل روغن نارگیل، روغن کنجد و روغن آفتابگردان می‌شوند که تا ۲۰ دقیقه در دهان چرخانده می‌شوند. این کار ممکن است احمقانه به نظر برسد اما در حقیقت پایه و اساس علمی دارد”.
مطالعات اخیر نشان می‌دهد که شستشوی دهان با روغن در واقع می‌تواند به محافظت از دهان در مقابل بوی بد، التهاب لثه و تجمع پلاک کمک کند. علت این امر این است که موجودات زنده‌ای که در دهان زندگی می‌کنند از سلول‌های پوشیده با غشای چربی به وجود آمده‌اند. روغن هم چربی است و هنگامی که در تماس با سلول های دهان قرار می‌گیرد، به یکدیگر می‌چسبند.
پزشکان توصیه می‌کنند شستشوی دهان با روغن، موردی اضافه بر روند روتین رعایت بهداشت دهان و دندان است و هرگز نباید آن را جایگزین مسواک زدن مرتب، استفاده از نخ دندان و مراجعات منظم به دندان­‌پزشک کرد. آن‌ها نکات زیر را به بیمارانی که تمایل دارند این کار را انجام دهند، توصیه می‌کند:

  • روغن نارگیل بهترین گزینه برای انجام این کار است. در حالی که سایر روغن‌ها می‌­توانند با باکتری‌ها مقابله کنند، روغن نارگیل دارای خواص ضد میکروبی نیز هست که می‌تواند اثرگذاری بیشتری داشته باشد. یک مطالعه‌ی جدید، روغن نارگیل را به جلوگیری از پوسیدگی دندان مرتبط کرده است.
  • آهسته شروع کنید. با این‌که هر چقدر زمان بیشتری روغن را در دهان خود بچرخانید، می‌توانید باکتری‌های بیشتری را از بین ببرید، اما ۲۰ دقیقه زمان زیادی برای مبتدیان است. با روزی ۵ دقیقه شروع کنید و مطمئن باشید که می‌توانید از مزایای زیاد آن بهره ببرید.
  • شستشوی دهان با روغن هرگز نباید به تنهایی استفاده شود. این کار فقط باید به­‌عنوان یک مکمل در کنار رعایت سایر موارد بهداشتی دهان و دندان استفاده شود.

برای بررسی اثرات شستشوی دهان با روغن، به تحقیقات بیشتری نیاز است، اما این یک راه ایمن و آسان برای کمک به کاهش سطح باکتری‌ها در دهان است.
اگر می‌خواهید شستشوی دهان با روغن را به برنامه‌ی مراقبتی خود اضافه کنید، پزشکان موارد زیر را توصیه می‌کند:

  • با یک یا ۲ قاشق چای‌خوری روغن نارگیل شروع کنید.
  • برای چند دقیقه روغن را در دهان بچرخانید. اگر تازه کار هستید، با ۵ دقیقه شروع کنید و کم‌کم به ۲۰ دقیقه برسید.
  • روغن را درون سطل زباله بریزید و از ریختن آن درون سینک که موجب مسدود شدن لوله‌ها می‌شود، خودداری کنید.
  • دهان خود را خوب با آب گرم بشویید.
  • با مسواک زدن کار را ادامه دهید تا مطمئن شوید همه‌ی باکتری‌ها از دهان بیرون رانده می‌شوند.
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۰ میانگین: ۰]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − 18 =