۱۰ استراتژی مقابله با حساسیت به سفید کردن دندان

10 استراتژی مقابله با حساسیت به سفید کردن دندان
دسته: مجله دندانپزشکی نظرات: 0 0 تاریخ انتشار: آذر ۱۴, ۱۴۰۰

۱۰ استراتژی مقابله با حساسیت به سفید کردن دندان

لبخند سفید می‌تواند اعتمادبه‌نفس شما را افزایش دهد و استفاده از محصولات سفیدکننده دندان امروزی در خانه، آسان‌تر از همیشه است.
سال‌ها پیش، اکثر محصولات سفیدکننده حاوی مواد بسیار قوی بودند که در واقع به دندان‌ها آسیب می‌رسانند و باعث حساسیت شدید می‌شوند. محصولات از آن زمان تا حد زیادی بهبود یافته‌اند و اکنون از مواد باکیفیت استفاده می‌کنند که برای دندان‌های شما ملایم‌تر هستند.
سفید کردن دندان یک روش نسبتاً ساده است که می‌تواند در مطب دندانپزشکی یا در خانه شما انجام شود. تنها نقطه‌ضعف سفید کردن دندان‌ها حساسیتی است که گاهی ایجاد می‌شود.
این مقاله به این موضوع می‌پردازد که حساسیت دندان چیست، چگونه درمان‌های سفیدکننده می‌توانند باعث ایجاد آن شوند و چه کارهایی می‌توانید برای کاهش علائم انجام دهید.

چه چیزی باعث حساسیت دندان می‌شود؟

حساسیت دندان به‌صورت موجی از درد، معمولاً در پاسخ به غذاها و نوشیدنی‌های سرد یا گرم تجربه می‌شود. دقیقاً مشخص نیست که چرا سفید کردن دندان باعث حساسیت می‌شود.
بااین‌حال، پراکسید، یکی از مواد اصلی در اکثر محصولات سفیدکننده دندان، می‌تواند مینای دندان را ضعیف کند. این می‌تواند لایه میانی دندان به نام عاج را در معرض دید قرار دهد.
عاج قسمت حساس دندان است. اطراف پالپ دندان (جایی که اعصاب قرار دارند) را احاطه کرده و از لوله‌های کوچکی تشکیل شده است. هنگامی‌که اعصاب دندان تحریک می‌شود، می‌تواند باعث درد شود.
اگر قبلاً از حساسیت دندان رنج می‌برید و به سفید کردن دندان‌های خود فکر می‌کنید، ممکن است بخواهید در این مورد تجدیدنظر کنید زیرا می‌تواند حساسیت شما را بدتر کند. با این‌حال، راه‌هایی برای مبارزه با این موضوع وجود دارد و همچنان به خود اجازه دهید دندان‌های خود را سفید کرده و به لبخندی زیبا دست پیدا کنید.

نکاتی برای کاهش حساسیت

اگر در خانه دندان‌های خود را سفید می‌کنید و حساسیت ایجاد می‌کنید، تکنیک‌های زیر ممکن است به شما کمک کند. اگر دندان‌های خود را در مطب دندانپزشکی سفید کرده‌اید، این نکات ممکن است مفید باشد:

  1. دستورالعمل‌ها را دنبال کنید. مهم است که تمام دستورالعمل‌ها را دقیقاً دنبال کنید، چه دستورالعمل‌های دندان‌پزشک هنگام استفاده از یک محصول حرفه‌ای یا دستورالعمل‌های سازنده برای محصولات بدون نسخه. هرگز دندان‌های خود را بیش از مدت توصیه‌شده سفید نکنید.
  2. کاهش دهید. سعی کنید در صورت شروع حساسیت، درمان‌های یک‌روزه را کاهش دهید و زمان‌های استفاده کوتاه‌تر را امتحان کنید. گاهی اوقات تنها دادن یک استراحت کوتاه بین دو درمان می‌تواند به کاهش علائم کمک کند.
  3. از قبل یک مسکن مصرف کنید. مصرف داروهای ضد درد، مانند ادویل (ایبوپروفن) یا آلو (ناپروکسن)، در صورت مصرف قبل از استفاده از محصول سفیدکننده، می‌تواند به کاهش یا پیشگیری از علائم کمک کند.
  4. از محصولی با پراکسید کمتر استفاده کنید. اگرچه ممکن است فکر کنید سطح بالاتر پراکسید ممکن است نتیجه بهتری به شما بدهد، اما اگر درد دارید ارزشش را ندارد. بررسی کنید که آیا از محصولی با سطح پراکسید پایین‌تر استفاده می‌کنید (۶ تا ۱۰ درصد سطح پراکسید نسبتاً پایینی برای اکثر افراد است).
  5. نوشیدنی‌ها و غذاهای سرد را در طول درمان محدود کنید. سفید کردن واقعاً می‌تواند مشکلات حساسیت را بدتر کند. محدود کردن غذاها و نوشیدنی‌های خیلی سرد یا خیلی گرم در طول درمان می‌تواند علائم شما را به حداقل برساند.
  6. در استفاده از محصولات سفیدکننده زیاده‌روی نکنید. مهم است که دستورالعمل‌ها را دنبال کنید و محصولات سفیدکننده را بیش از زمان توصیه‌شده روی دندان‌های خود باقی نگذارید. با این‌حال، مهم است که از استفاده از آن‌ها برای جلسات درمانی بیشتر از آنچه باید استفاده نکنید. انجام این کار می‌تواند دندان‌های شما را بسیار حساس کند یا حتی به آن‌ها آسیب برساند.
  7. از دهان‌شویه فلوراید و یا خمیردندان حساس استفاده کنید. این محصولات می‌توانند به محافظت از دندان‌های حساس و کاهش علائم کمک کنند. فلورایدتراپی نیز گاهی قبل، در حین یا بعد از سفید کردن دندان‌ها توصیه می‌شود.
  8. از مسواک نرم استفاده کنید. موهای نرم‌تر روی دندان‌ها و لثه‌ها ملایم‌تر هستند. این می‌تواند به کاهش علائم شما کمک کند.
  9. کمک بگیرید. در صورت ادامه یا بدتر شدن مشکلات حساسیت در هنگام استفاده از درمان سفیدکننده، همیشه با دندان‌پزشک خود تماس بگیرید. حساسیت می‌تواند نشانه یک مشکل جدی مانند عقب‌نشینی لثه‌ها یا حفره‌ها باشد.
  10. از دندان‌پزشک خود در مورد محصولات حساسیت‌زدایی که می‌توان در مطب استفاده کرد، سؤال کنید. دندان‌پزشک شما ممکن است درمان‌هایی داشته باشد که می‌تواند حساسیت را کاهش دهد. در صورت استفاده صحیح در تسکین علائم مؤثر شناخته شده‌اند.

اگرچه حساسیت دندان با سفید کردن بسیار رایج است، اما معمولاً مدت‌زمان کوتاهی دارد و فقط ۲۴ تا ۴۸ ساعت طول می‌کشد.

کلام آخر

حتی اگر استفاده از محصولات سفیدکننده دندان در خانه بی‌خطر باشد، هنوز هم ممکن است در استفاده از آن‌ها حساسیت ایجاد شود. دانستن مراحلی که می‌توانید برای کاهش علائم حساسیت بردارید و دانستن این که چه زمانی باید با دندان‌پزشک خود تماس بگیرید می‌تواند به شما در تکمیل درمان کمک کند و شما را در مسیر لبخندی روشن و سفید قرار دهد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۰ میانگین: ۰]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده + سیزده =