نکات مهم در انتخاب دندانپزشک خوب

نکات مهم در انتخاب دندانپزشک خوب
دسته: ویدئوها نظرات: 0 1 تاریخ انتشار: خرداد ۱۱, ۱۳۹۸

نکات مهم در انتخاب دندانپزشک خوب

عوامل متعددی در انتخاب دندانپزشک خوب موثر هستند. متأسفانه یکی از عوامل مورد توجه، بعد مسافت و نزدیک بودن کلینیک دندانپزشکی به شما و دیگری هزینه‌های درمان است که طبیعتاً هر دوی آن‌ها معیارهای خوبی برای ارزیابی دندانپزشک خوب محسوب نمی‌شوند. صحیح‌ترین فاکتور برای انتخاب، بهداشت است. برای مثال ببینید چه چیزهایی یک بار مصرف هستند و وسایلی که یک بار مصرف نیستند توسط دستگاه‌های استریل تمیز شده است یا خیر؟

پس با این همه چگونه باید از بین صدها دندانپزشک، فرد مناسب را انتخاب کرده‌ایم؟ اول از همه باید بدانید که یک دندانپزشک خوب در ارتباط با بیمار بیشتر به آنچه باید انجام دهد فکر می‌کند. اگر نمی‌دانید که دندانپزشکتان از بهترین‌هاست یا نه، به دنبال این ۱۰ ویژگی در او باشید.

ویژگی‌های یک دندانپزشک خوب

۱. فعالانه گوش می‌دهد

یک دندانپزشک خوب می‌خواهد به بیماران کمک کند اما بهترین دندانپزشکان همگام با تکنیک‌های علمی و فیزیکی، مهارت‌های فعالانه گوش دادن خود را هم ارتقا می‌دهند. یک پزشک خوب برای گوش دادن به نگرانی‌های بیماران وقت صرف می‌کند و هرگز بیماران را با عجله به سمت درمان‌هایی که شاید قلباً نسبت به آن‌ها احساس راحتی نکنند، سوق نمی‌دهد.

۲. به بیمار اطلاعات می‌دهد

چون شما در مدرسه دندانپزشکی درس نخوانده‌اید برای کسب اطلاعات درباره بهداشت دهان و دندان، مسائل پزشکی، عادات خوب و گزینه‌های درمانی که از آن‌ها اطلاع ندارید طبیعتاً به دندانپزشکتان اتکا می‌کنید. یک دندانپزشک خوب از این‌‌که برای شما وقت می‌گذارد تا گزینه‌های پیش رو را برایتان توضیح دهد و اعتمادتان را افزایش دهد، خوشحال می‌شود.

۳. به زمان بیمار احترام می‌گذارد

آیا ناچارید مدام در کلینیک یا مطب دندانپزشکی منتظر آمدن دندانپزشک بمانید؟ این مورد، خط قرمزی است که نشان می‌دهد دندانپزشک یا کلینیکی که به آن مراجعه کرده‌اید برای زمان مشتریان خود احترام قائل نیست. دندانپزشکان خوب مثل شما وقت‌شناس هستند.

۴. کلینیک یا مطب تمیزی دارد

انجمن دندانپزشکی آمریکا (ADA) توصیه می‌کند که حتماً به تمیز و مرتب بودن مطب دندانپزشکتان توجه کنید. اگر چیزهایی مثل دستکش‌های قدیمی و ابزار کثیف را در اطراف دیدید بدانید که احتمالاً اتاق معاینه دندانپزشکتان آلوده است و ممکن است موجب انتشار میکروب شود و شما و خانواده‌تان را مریض کند.

۵. بیش‌فروشی نمی‌کند

شما دندانپزشک می‌خواهید نه فروشنده. دندانپزشکان خوب تلاش نمی‌کنند که محصولات و درمان‌هایی را که شما اصلاً به آن‌ها نیازی ندارید و قبل از معاینه درخواست نکرده‌اید به شما بفروشند.

۶. تلاش می‌کند تا شما را بشناسد

این‌که احساس کنید یکی از پرونده‌های درون قفسه دندانپزشکی هستید نه‌تنها تجربه‌ای غیرشخصی ایجاد می‌کند بلکه در واقع بر سطح و کیفیت خدماتی که دریافت می‌کنید نیز تأثیر می‌گذارد. وقتی دندانپزشک برای شناختن شما وقت صرف می‌کند، می‌تواند با توجه به سابقه پزشکی‌تان خدمات بهتری در اختیارتان قرار دهد.

۷. به دنبال رابطه‌ای بلندمدت است

بهترین دندانپزشک بر این‌که شما بیمار همیشگی‌اش بشوید سرمایه‌گذاری می‌کند. مثلاً در زمان مراجعه بعدی با شما تماس می‌گیرد، برای رادیوگرافی و معاینه منظم برایتان وقت می‌گذارد و هنگامی‌که با خانواده‌تان در مطب هستید به شما این حس را می‌دهد که بیماری شناخته‌شده هستید. اگر دندانپزشکتان مثل یک بیمار گذری با شما رفتار می‌کند احتمالاً وقت آن رسیده که دندانپزشک خود را تغییر دهید.

۸. به کارکنانش اهمیت می‌دهد

بهترین پزشکان نه‌تنها به بیمارانشان اهمیت می‌دهند بلکه به کارکنانشان هم توجه می‌کنند و با آن‌ها مهربان هستند. بهتر است به نحوه تعامل دندانپزشکتان با همکارانش توجه کنید چون سبک مدیریتی او و رفتار واقعی کارکنان با خودتان را متوجه خواهید شد.

۹. درمان را پیگیری می‌کند

برخی درمان‌های دندانپزشکی طولانی و دشوار هستند و تا چند ساعت پس از آن شما احساس بدی خواهید داشت و حالتان خوب نیست. یک دندانپزشک خوب پس از یک درمان طولانی و دشوار برای اینکه مطمئن شود شما حالتان خوب است و مشکلی در دوره بهبودی برایتان پیش نیامده حتماً پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهد.

۱۰. برای شما به‌عنوان بیمار ارزش قائل است

شما دلتان نمی‌خواهد احساس کنید که یکی از موارد لیست انجام کارهای دندانپزشکتان هستید. بهترین دندانپزشکان به بیمارانشان نشان می‌دهند که به هر یک از آن‌ها اهمیت می‌دهند. زندگی، نگرانی‌ها و خانواده بیمارانشان برایشان جالب است و دوست دارند عضوی از تیم مراقبت‌های عمومی آن‌ها باشند.
انتخاب دندانپزشک تصمیم چندان آسانی نیست. او باید شما را بیمار همیشگی خود بداند نه یک بیمار گذری. داشتن بهترین متخصصان پزشکی بدان معناست که شما با افرادی در ارتباط هستید که نگرانی‌های شما را به‌عنوان بیمار می‌فهمند و از سابقه پزشکی‌تان اطلاع دارند. بهترین دندانپزشک همیشه خدماتی را به شما ارائه می‌دهد که لیاقتش را دارید. سالم باشید و زیبا بخندید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۰ میانگین: ۰]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 2 =