ایمپلنت به‌روش All On 4 مناسب‌تر است یا به‌روش All On 6؟

ایمپلنت All On 4 مناسب‌تر است یا All On 6؟
دسته: مجله دندانپزشکی نظرات: 0 0 تاریخ انتشار: شهریور ۱۷, ۱۳۹۸

ایمپلنت به‌روش All On 4 مناسب‌تر است یا به‌روش All On 6؟

اگر تعدادی از دندان‌های خود را از دست داده‌اید و برای جایگزین کردن آن‌ها به ایمپلنت دندان فکر می‌کنید، ایمپلنت دندان به روش All On 4 و All On 6 ازجمله روش‌هایی هستند که ممکن است در طول تحقیقات یا صحبت‌های شما با دندان‌پزشک یا جراح دهان و دندان به شما پیشنهاد شود. این دو روش درمانی بسیار شبیه به هم هستند و به نتیجه یکسان منتهی می‌شود، با این‌ وجود تفاوت‌های اساسی نیز در این دو روش وجود دارد که دندان‌پزشک یکی از این‌ها را به شما توصیه می‌کند. در این مقاله قصد داریم به شباهت‌ها و تفاوت‌های این دو روش ایمپلنت All On 4 و All On 6 اشاره کنیم.

شباهت‌ها

ایمپلنت All On 4

هر دو روش All On 4 و All On 6 یک راهکار مؤثر برای افرادی است که تعداد قابل‌توجهی از دندان‌های خود را از دست داده‌اند. مراحل درمانی هر دو روش شامل جراحی و ایمپلنت دندان در فک شما می‌شود. به دلیل افتادن دندان ممکن است فک ساختار خودش را از دست بدهد، این ایمپلنت‌ها برای حمایت از پروتزهای ثابت یا قابل جابجایی و حفظ انسجام فک استفاده می‌شود.
هر دو روش معمولاً ۲ تا ۳ ساعت به طول خواهد انجامید، اگر شما از لحاظ زمانی با محدودیت مواجه هستید، انجام یک‌باره تمام مراحل یک امتیاز مثبت محسوب می‌شود.

اگر شما هم جزء آن دسته از افرادی هستید که دچار ترس از دندانپزشکی هستند، ما در کلینیک دندانپزشکی دکتر افتخار آشتیانی با افتخار هر دوی این روش‌ها را با استفاده از سدیشن برای شما انجام می‌دهیم تا در کمال آرامش و بدون احساس کوچکترین دردی زیبایی لبخند خود را بدست آورید.

در طی هر دو روش، بیمار معمولاً تحت بیهوشی عمومی قرار می‌گیرد. اگر دچار اضطراب دندان هستید، این موضوع هم یک نکته مثبت دیگر برای شما در مراحل درمان به‌حساب می‌آید.
در هر دو مورد، ایمپلنت‌ها با فک پیوند داده می‌شود تا حالت دندان‌های طبیعی شما را پیدا کنند. به این دلیل در این روش‌ها از عبارت «All On» استفاده می‌شود که پروتز ثابت یا قابل جابجایی شما بسته به اینکه از کدام روش استفاده می‌شود، به ۴ یا ۶ ایمپلنت متصل می‌شود.
تصور کنید که تمام دندان‌های شما به هم متصل هستند ولی فقط ریشه ۴ یا ۶ دندان در فک شما فرو رفته است. درواقع این همان چیزی است که روش‌های All On 4 و All On 6 به‌جای نیاز به کاشت همه دندان‌های ازدست‌رفته، به شما ارائه می‌دهند.
در گذشته معمولاً برای جایگزینی کل دندان‌ها، نیاز به کاشت تعداد زیادی دندان وجود داشت، حتی در بعضی موارد نیاز به پیوند استخوان فک هم وجود داشت و بیمار برای بهبودی فک و آماده شدن برای کاشت تاج دندان حداقل ۶ ماه باید منتظر می‌ماند. اما با رویکرد «All On» با توجه به اینکه نیاز به کاشت کمتری وجود دارد، بیمار در مدت‌زمان کوتاه‌تری بهبود پیدا می‌کند. معمولاً پروتزهای موقت در همان بازه زمانی که پروتزهای دائمی آماده می‌شود (به‌طور معمول ۳ ماه) نصب می‌شود.
پروتزهای دائمی بسته به ترجیح شما در فرم‌های مختلفی ارائه می‌شود. قابل جابجایی برای تمیز کردن و ثابت که به‌طور دائم به ایمپلنت‌ها متصل می‌شود. شما می‌توانید با توجه به سبک زندگی و اولویت خودتان یکی از این گزینه‌ها را انتخاب کنید و در مورد آن با دندان‌پزشک و جراح خود صحبت کنید.

تفاوت‌ها

بارزترین تفاوت میان روش‌های All On 4 و All On 6 در تعداد ایمپلنت‌های این دو روش است. در روش All On 4 از ۴ ایمپلنت و در روش All On 6 از ۶ ایمپلنت برای جایگزینی دندان‌های ازدست‌رفته استفاده می‌شود.
بااین‌وجود، تفاوت‌های دیگری هم وجود دارد که باید در نظر داشته باشیم. درواقع انتخاب یکی از این دو روش بر اساس همین تفاوت‌ها و ترجیحات و مراحل درمان بالینی صورت می‌گیرد.
دندان‌پزشکان و جراحان معمولاً روش All On 6 را توصیه می‌کنند، زیرا این روش استحکام و دوام بیشتری را ایجاد می‌کند و درنتیجه لبخند راحت‌تر و طولانی‌تری خواهید داشت. مهم است هر دفعه که چیزی را می‌جوید یا گاز می‌زنید، فشار به‌طور مساوی روی ایمپلنت‌ها و در سراسر فک شما تقسیم شود. درواقع وجود ۲ ایمپلنت اضافه نسبت به روش All On 4 و مکان قرارگیری آن‌ها در فک به میزان قابل‌توجهی به استحکام و پایداری طولانی‌مدت آن کمک می‌کند. این ایمپلنت‌های اضافی نه‌تنها به قدرت دندان‌های شما کمک می‌کند بلکه باعث استحکام بیشتر دهان و فک شما هم خواهد شد.
آیا می‌دانستید که بدون دندان، استخوان فک شما شروع به از بین رفتن می‌کند؟ به همین دلیل است، افرادی که برای مدت طولانی از دندان مصنوعی استفاده می‌کنند، اغلب پیرتر به نظر می‌رسند و هنگام برداشتن پروتزها، گونه‌های آن‌ها فرو رفته می‌شود.
با استفاده از روش‌های ایمپلنت دندان دیگر این اتفاق نمی‌افتد زیرا با کاشت دندان، استخوان فک تحریک می‌شود و به تقویت آن کمک می‌کند. به این ترتیب استفاده از روش All On 6 باعث استحکام و قدرت بیشتر فک شما خواهد شد.

کدام روش برای شما مناسب‌تر است: «All On 4» یا «All On 6»؟

All On 6

هر دو روش All On 4 یا All On 6 راه‌حل‌های عالی و دائمی برای افرادی هستند که تعداد زیادی از دندان‌های خود را از دست داده‌اند و قصد دارند دوباره لبخند زیبا روی لبانشان نقش ببندد.
به‌طورکلی دوره نقاهت و ترمیم در این روش‌ها بسیار کوتاه است و مدت زیادی طول نمی‌کشد تا به‌کلی فراموش کنید که عمل ایمپلنت انجام داده‌اید.
اگر فکر می‌کنید دندان‌های شما نیاز به ترمیم و بازسازی زیادی دارد از جراح یا دندان‌پزشک خود سؤال کنید کدام روش را به شما توصیه می‌کند؟ و حتماً علت آن را از دندان‌پزشکتان سؤال کنید.
کاشت دندان یک راه‌حل عالی و دائمی برای جایگزینی دندان‌های ازدست‌رفته است و هنگامی‌که نوبت به انتخاب یکی از روش‌های All On 4 یا All On 6 می‌رسد نباید اشتباه کنید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۰ میانگین: ۰]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − سه =