۱۰ راهکار برای مقابله با حساسیت به سفید کردن دندان

10 راهکار برای مقابله با حساسیت به سفید کردن دندان
دسته: مجله دندانپزشکی نظرات: 0 0 تاریخ انتشار: فروردین ۲۵, ۱۴۰۰

۱۰ راهکار برای مقابله با حساسیت به سفید کردن دندان

سفید کردن دندان یک راه مطمئن برای تقویت اعتمادبه‌نفس و بهبود ظاهر لبخند است. همه ما لبخندهای سفید و خیره‌کننده‌ای که بازیگران هالیوودی روی فرش قرمز به نمایش می‌گذارند را دیده‌ایم. اما آن‌ها از چه راهکاری برای شفاف و سفید کردن دندان‌هایشان استفاده کرده‌اند؟
سفید کردن دندان یک روش ساده است که می‌تواند در مطب دندانپزشکی یا در خانه انجام شود. تنها نکته منفی که در مورد سفید کردن دندان وجود دارد، ایجاد حساسیت دندانی است که گاهی اوقات ممکن است شدید شود.
حساسیت دندان به‌صورت یک حمله ناگهانی یا موجی از درد و معمولاً به‌عنوان پاسخ به هوا یا آب سرد تجربه می‌شود. اگر از حساسیت دندان رنج می‌برید ممکن است بخواهید در مورد برنامه سفید کردن دندان خود، تجدیدنظر کنید. با این حال، روش‌هایی برای مقابله با این مشکل وجود دارد که به شما اجازه می‌دهد هنوز هم دندان‌های خود را سفید کرده و به لبخندی زیبا دست پیدا کنید.
اگرچه علت دقیق حساسیت ناشی از سفید کردن دندان تا حد زیادی ناشناخته است، اما می‌دانیم که خواص پر اکسید، یکی از اصلی‌ترین مواد موجود در اکثر محصولات سفیدکننده، عصب دندان را تحریک می‌کنند. این تحریک یا التهاب باعث ایجاد علائمی مانند حساسیت به سرما و سوزش می‌شود.

نکاتی برای کاهش حساسیت هنگام سفید کردن دندان

در صورت بروز حساسیت در هنگام سفید کردن دندان‌ها در خانه، روش‌های زیر را به کار گیرید. اگر فرآیند سفید کردن را در مطب دندانپزشکی انجام دادید و با حساسیت مواجه شدید، می‌توانید از برخی از این روش‌ها استفاده کنید، اما حتماً باید دستورالعمل‌هایی که توسط پزشک دریافت کرده‌اید را هم انجام دهید.

  1. دستورالعملها را دنبال کنید. هنگام استفاده از یک محصول حرفه‌ای، از دستورالعمل‌های پزشک و هنگام استفاده از محصولات بدون نسخه از دستورالعمل‌های سازنده محصول پیروی کنید. (هرگز دندان‌های خود را بیش از حد توصیه‌شده سفید نکنید).
  2. استفاده از مواد سفیدکننده را کاهش دهید. هر زمانی که علائم حساسیت شروع شد، مصرف سفیدکننده را کاهش دهید. گاهی اوقات یک استراحت کوتاه بین مراحل سفید کردن، می‌تواند به کاهش علائم کمک کند.
  3. مسکن بخورید. مصرف مسکن‌های بدون نسخه قبل از شروع فرآیند سفید کردن، می‌تواند به کاهش علائم کمک کند. مصرف زودهنگام آن‌ها ممکن است از بروز علائم جلوگیری کند.
  4. از محصولاتی که پراکسید کمتری دارند، استفاده کنید. محصولات مورد استفاده را از نظر سطح پراکسید بررسی کنید (۶ تا ۱۰ درصد برای اکثر افراد، سطح پر اکسید نسبتاً کمی است). ممکن است فکر کنید هرچه سطح پراکسید محصول بالاتر باشد، نتیجه بهتری می‌گیرید، اما ارزش این را ندارد که دندان‌هایتان با مشکل مواجه شوند.
  5. در حین فرآیند سفید کردن، مصرف نوشیدنیها و غذاهای سرد را محدود کنید. دندان‌ها ممکن است در شرایط عادی هم نسبت به دما حساس باشند، اما سفید شدن می‌تواند حساسیت را بیشتر کند.
  6. از مصرف بیش از حد محصولات سفیدکننده پرهیز کنید. وقتی به مصرف بیش از حد محصولات سفیدکننده عادت کنید، این مواد می‌توانند دندان‌های شما را بسیار حساس کرده و به آن‌ها آسیب برسانند.
  7. از شویندههای فلوراید یا خمیردندان‌های ضد حساسیت استفاده کنید. این محصولات می‌توانند به تسکین علائم حساسیت کمک کنند. درمان با فلوراید گاهی اوقات قبل از فرآیند، حین فرآیند یا حتی پس از فرآیند سفید کردن دندان‌ها توصیه می‌شود.
  8. از مسواکهای نرم استفاده کنید. مسواک‌های نرم، روی دندان‌ها و لثه ملایم‌تر هستند و می‌توانند به کاهش علائم کمک کنند.
  9. دندان‌پزشک خود را مطلع کنید. اگر حساسیت شما ادامه یافت یا بدتر شد، حتماً با دندان‌پزشک خود تماس بگیرید. زیرا ممکن است علل دیگری مانند تحلیل لثه یا کرم‌خوردگی داشته باشد.
  10. از دندان‌پزشک خود در مورد محصولات حساسیتزایی که در مطب قابل استفاده هستند سؤال کنید. در صورت استفاده صحیح، به دلایل مختلف در کاهش حساسیت مؤثر هستند.

اگرچه حساسیت دندان به دلیل سفید کردن بسیار رایج است، اما معمولاً کوتاه‌مدت است و ۲۴ تا ۴۸ ساعت طول می‌کشد.
سال‌ها پیش، بیشتر محصولات سفیدکننده دهان حاوی مواد بسیار مضری بودند که مشخص شد به دندان آسیب می‌رسانند و باعث حساسیت می‌شوند. از آن زمان تاکنون محصولات سفیدکننده دندان بهبود یافته‌اند و اکنون از مواد مرغوب‌تر و لطیف‌تری برای دندان‌ها استفاده می‌شود.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۰ میانگین: ۰]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت + 16 =