سفید کردن دندان‌ها – قبل یا بعد از ارتودنسی نامرئی

سفید کردن دندان‌ها: قبل یا بعد از ارتودنسی نامرئی
دسته: مجله دندانپزشکی نظرات: 0 0 تاریخ انتشار: آبان ۱۹, ۱۳۹۹

سفید کردن دندان‌ها – قبل یا بعد از ارتودنسی نامرئی

برای کسانی که در پی لبخند ایده‌آل هستند، ارتودنسی نامرئی (Invisalign) و سفید کردن دندان، ۲ گزینه محبوب است. هنگام ترکیب این دو روش درمانی، زمان‌بندی می‌تواند تأثیر زیادی داشته باشد. دندان‌پزشکان می‌گویند: زمانی‌که دندان‌های خود را در یک ردیف مرتب می‌کنید، بهتر است قبل از اقدام برای سفید کردن دندان، تا زمانی‌که نتیجه‌ی مطلوب حاصل شود، صبر کنید.
درک این‌که ارتودنسی نامرئی چه کاری انجام می‌دهد، این امکان را به افراد می‌دهد که بدانند چرا بهتر است سفید کردن دندان، پس از درمان کامل انجام شود.

فرآیند ارتودنسی (Invisalign) یا نامرئی

  • مشاوره. اولین قدم برای همه‌ی افراد تعیین وقت مشاوره با پزشکی است که ارتودنسی نامرئی را انجام می‌دهد. به اتفاق هم، در مورد اهداف و جدول زمانی صحبت می‌شود و برنامه‌ی درمانی مخصوص بیمار ایجاد خواهد شد.
  • اسکن دیجیتالی. به‌­عنوان بخشی از روند برنامه‌­ریزی، یک اسکن سه­‌بعدی از دهان بیمار گرفته می‌شود. این کار به پزشک اجازه می‌دهد که ببیند دقیقاً چه جابه‌جایی‌هایی در دهان بیمار باید انجام شود و مدت زمان انجام کار نیز مشخص می‌شود.
  • الاینر. بر اساس اسکن، مجموعه‌ای از الاینرهای مخصوص شخص، برای اطمینان از ترازبندی مناسب در پایان درمان، ساخته خواهد شد.
  • سایر وسایل سفارشی. برای برخی افراد، ممکن است پیوندهای ارتودنسی نامرئی، برای جابه‌جایی دقیق‌تر دندان‌ها مانند دکمه‌هایی اضافه شوند.

سفید کردن دندان‌ها پس از (Invisalign)

اگرچه برخی افراد ممکن است وسوسه شوند که به صورت همزمان دندان‌ها را سفید و مرتب کنند، اما این کار همیشه بهترین گزینه نیست. این کار عمدتاً به دلیل انواع موارد درگیر در درمان ترازبندی است.
ارتودنسی نامرئی برای افرادی با مشکلات زیر در نظر گرفته می‌شود:

  • افرادی که دچار شکاف بین دندان‌ها هستند
  • جلو بودن دندان‌های بالایی نسبت به دندان‌های پایینی
  • عقب بودن بیش از حد دندان‌های بالا یا جلو بودن بیش از حد دندان‌های پایین
  • باز ماندن دهان در اثر به هم نرسیدن دندان‌های بالا و پایین
  • کوچک بودن فک برای دندان‌ها
  • کراس-بایت یا حالتی که فک پایین جلوتر از فک بالا قرار دارد.

پزشکان می‌گویند: “از آنجایی‌که ارتودنسی نامرئی موارد مختلفی را اصلاح می‌کند، دندان‌هایی وجود دارند که تا پایان درمان، در معرض اصلاح قرار نمی‌گیرند. بنابراین بسیار مهم است که صبر کنید تا دندان‌های شما کاملاً تراز شوند تا مطمئن شوید فرآیند سفید کردن به‌طور مساوی روی همه‌ی دندان‌ها انجام می‌شود. این امر به‌ویژه در زمانی‌که درمان شما شامل استفاده از پیوندها باشد، بیشتر صدق می‌کند”.
علاوه بر این، پس از تکمیل ارتودنسی، تری‌های ارتودنسی نامرئی می‌توانند برای سفید کردن مورد استفاده قرار گیرند. آخرین مجموعه از تری‌ها، متناسب با لبخندی است که به‌تازگی اصلاح شده است و می‌تواند مواد سفیدکننده را به روش صحیح روی دندان‌ها نگه دارد.
وقتی که هدف داشتن دندان‌های مرتب و سفید است، یک نکته واضح است: ترتیب مهم است. پس از این‌که مراحل تراز کردن و سفید کردن به پایان رسید، بیمار می‌تواند مطمئن باشد که تا سال‌ها از لبخند ایده‌آل خود لذت خواهد برد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۰ میانگین: ۰]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت + سیزده =