مراقبت خانگی از دهان و دندان

مراقبت خانگی از دهان و دندان
دسته: مجله دندانپزشکی نظرات: 0 0 تاریخ انتشار: دی ۱۱, ۱۳۹۸

مراقبت خانگی از دهان و دندان

برای پیشگیری از مشکلات بهداشتی دهان و دندان، علاوه بر سالی دو بار مراجعه به دندان‌پزشک باید برنامه منظمی برای رعایت بهداشت دهان و دندان داشته باشید. متأسفانه بسیاری از مردم نمی‌دانند برای پیشگیری از بیماری‌های دهان و دندان به چیزی بیش از مسواک و خمیردندان نیاز دارند. در واقع، بسیاری از بیماران ما وقتی متوجه می‌شوند که ما پوسیدگی و نشانه‌های دیگر روش‌های نامناسب بهداشتی را تشخیص داده‌ایم بسیار متعجب می‌شوند چون همیشه به‌خوبی دندان‌هایشان را مسواک می‌زنند.
اگر می‌خواهید روش‌های مراقبت خانگی از دهان و دندان برای شما مؤثر باشند به ابزارهایی برای این کار نیاز دارید.

ابزارهای مراقبت خانگی از دهان و دندان

دهان‌شویه

دهان‌شویه

دهان‌شویه، بهترین محصول برای کنترل بوی بد دهان است. اما اکثر مردم نمی‌دانند که دهان‌شویه از پوسیدگی دندان‌ها و التهاب لثه هم جلوگیری می‌کند. دهان‌شویه با عامل‌های ضد میکروبی، میکروب‌ها را از بین می‌برد، با فلوراید، دندان‌ها را استحکام می‌بخشد و به کمک خنثی‌کننده‌های بو، بوی بد دهان را از بین می‌برد.
اما همه دهان‌شویه‌ها این خواص را ندارند پس باید به‌جای دهان‌شویه‌های زیبایی از دهان‌شویه‌های درمانی استفاده کنید.

شستشودهنده دهان

احتمالاً شستشودهنده دهان را در مطب دندان‌پزشکی دیده‌اید. شاید نمی‌دانید که داشتن یکی از این دستگاه‌ها در خانه هم مفید است.
این دستگاه خانگی، جریان آب قوی و مداومی تولید می‌کند که ذرات مواد غذایی بین دندان‌ها را بیرون می‌کشد و لثه‌ها را تمیز می‌کند. اگر چند دندان مصنوعی یا پلاک ارتودنسی دارید، استفاده از این دستگاه خیلی مفید است.

نخ دندان

حتی کسانی که دندان‌هایشان را به‌طور منظم مسواک می‌زنند گاهی اهمیت نخ دندان کشیدن را نادیده می‌گیرند. طبق آمار انجمن دندان‌پزشکی آمریکا، فقط چهار نفر از ده نفر آمریکایی حداقل یک‌بار در روز نخ دندان می‌کشند و ۲۰% از آمریکایی‌ها اصلاً از نخ دندان استفاده نمی‌کنند.
نخ دندان کشیدن ضروری است و باید دو بار در روز انجام شود چون ذرات مواد غذایی بین دندان‌ها گیر می‌کنند. اگر مسواک نتواند این ذرات را بیرون بکشد و شما به‌طور منظم به دندان‌پزشک مراجعه نکنید احتمالاً دچار پوسیدگی دندان و بیماری لثه می‌شوید.

اسکرپر زبان

اسکرپر زبان

علاوه بر دندان‌ها، زبان هم برای داشتن کارکرد مناسب و پیشگیری از رشد باکتری‌ها روی آن که سلامت دهان و دندان را تحت تأثیر قرار می‌دهد به مراقبت احتیاج دارد. برای درست تمیز کردن زبان به اسکرپر زبان نیاز دارید. این ابزار، باکتری‌ها را پاک‌سازی می‌کند و پلاک اضافی را که یکی از اصلی‌ترین علل بوی بد دهان است از بین می‌برد.
همه این ابزارهایی که معرفی کردیم در دسترس هستند، استفاده از آن‌ها ساده است و گران‌قیمت نیستند. فقط به مهر مشخصات روی محصولاتی که می‌خرید توجه کنید تا هزینه‌ای که صرف کردید بهترین نتیجه را داشته باشد و بتوانید بهترین مراقبت خانگی از دهان و دندان خود به‌عمل آورید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۰ میانگین: ۰]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه + دو =