مشکلاتی که مردم با دندان‌پزشکان در میان می‌گذارند

مشکلاتی که مردم با دندان‌پزشک‌ها در میان می‌گذارند
دسته: مجله دندانپزشکی نظرات: 0 1 تاریخ انتشار: تیر ۱۹, ۱۳۹۸

مشکلاتی که مردم با دندان‌پزشکان در میان می‌گذارند

مسائلی در ذهن بیماران وجود دارد که از گفتن آن ابا دارند. در این مطلب به برخی از مشکلاتی که مردم هنگام مراجعه به دندان‌پزشک‌ عنوان می‌کنند اشاره خواهیم کرد. شاید نکاتی که به آن‌ها اشاره می‌کنیم به شما نیز کمک کند.

بوی دهان من به حدی بد است که از روبوسی با اطرافیانم خجالت می‌کشم

بوی دهان

بوی بد دهان یا هالیتوز علل مختلفی دارد. علت بوی بد دهان در بسیاری از موارد همان باکتریایی هستند که با رعایت منظم بهداشت دهان و دندان از بین می‌روند یعنی توجه بیشتر به مسواک زدن و نخ دندان کشیدن مشکل را حل خواهد کرد. بدین منظور باید دو بار در روز به مدت دو دقیقه مسواک بزنید و یک‌بار در روز نخ دندان بکشید. کلید اصلی این است که حتماً زبانتان را هم تمیز کنید. برای این کار می‌توانید از مسواک استفاده کنید یا یک لیسه زبان بخرید که مخصوص این کار ساخته شده است.
دلیل دیگر هالیتوز، مصرف مواد غذایی بدبوکننده دهان مانند سیر، پیاز و قهوه است. می‌توانید دهانتان را با دهان‌شویه آب بکشید یا کلاً از این مواد غذایی استفاده نکنید. علل دیگر هالیتوز، مشکلات پزشکی مانند دیابت یا ریفلاکس معده است. اگر علی‌رغم رعایت کامل بهداشت دهان و دندان، جرم‌گیری منظم و عدم مصرف مواد غذایی بدبوکننده دهان مشکلتان حل نشد باید به پزشک مراجعه کنید.

من در گذشته تجربیات دندانپزشکی وحشتناکی داشته‌ام. از مراجعه به دندان‌پزشک‌ها متنفرم

تجربه دندان‌پزشکی منفی در گذشته اولین دلیل اضطراب در این زمینه است. اکثر دندان‌پزشک‌ها قبل از شروع درمان، یک جلسه آشنایی با بیمار ترتیب می‌دهند. در این جلسه شما می‌توانید شخصیت و مهارت‌های ارتباطی دندان‌پزشک را محک بزنید و سؤالاتتان را درباره تحصیلات یا تجربیات او بپرسید. در این جلسه می‌فهمید که آیا می‌توانید رابطه‌ای بر پایه اعتماد با دندان‌پزشک برقرار کنید یا نه که این امر در کاهش اضطراب مؤثر است. همچنین، مشخص می‌شود که دندان‌پزشک قابلیت درمان بیماران دچار اضطراب را دارد یا نه. استفاده از سدیشن روشی بی‌خطر برای کمک به بیماران برای کنترل اضطراب است. مطبی با دکور آرامش‌بخش و پرسنل خوش‌برخورد هم کمک بزرگی به بیماران می‌کند.

من از نخ دندان استفاده نمی‌کنم چون لثه‌هایم درد می‌گیرند و خونریزی می‌کنند

بهترین قیاس برای این شرایط از این قرار است: اگر به مدت چند ماه و فقط یک‌بار در ماه ورزش کنید، انتظار می‌رود که هر بار بدن‌درد بگیرید اما اگر چند بار در هفته به‌طور منظم ورزش کنید، این درد هر بار کمتر می‌شود. در مورد نخ دندان کشیدن هم همین‌طور است، هرچه بیشتر انجام دهید، کمتر درد می‌کشید و دچار خونریزی می‌شوید. خونریزی نشانه التهاب ناشی از وجود باکتری‌هاست. وقتی باکتری‌ها از بین بروند، بدن نواحی ملتهب را درمان می‌کند. خلاصه اینکه به‌طور منظم نخ دندان بکشید تا شرایط بهتر شود.

تحلیل لثه و روش‌های درمان آن

هزینه‌های درمانی دندان‌پزشکی برای من بسیار زیاد است

واقعیت این است که بیمه دندان‌پزشکی با انواع دیگر بیمه بسیار متفاوت است. این بدان معناست که احتمالاً آنچه شما به آن نیاز دارید تحت پوشش بیمه قرار نمی‌گیرد. به‌همین دلیل بهتر است حتماً در انتخاب دندانپزشک خود دقت کافی به خرج دهید. انتخاب دندانپزشک خوب اولین گام برای درمان صحیح و مقرون‌به‌صرفه است.

دندان‌های من به حدی کج هستند که از خندیدن خجالت می‌کشم

تکنولوژی اینویزیلاین، بهترین درمان ارتودنسی است که مشکلات پلاک‌ها و سیم‌های معمول را ندارد اما باید دندان‌پزشک‌ها تشخیص دهند که آیا این درمان برای شما مناسب است یا نه.

دندان‌های من بسیار زرد است

زرد شدن دندان علت‌های مختلفی دارد که می‌تواند داخلی یا خارجی باشد. هر چیزی که لباس سفید را لک کند، دندان‌ها را هم لک می‌کند (قهوه غلیظ، سس سویا، کچاپ، سس باربکیو). جرم‌گیری و بلیچینگ توسط دندان‌پزشک، روش‌های فوق‌العاده که برای برق انداختن دندان‌هاست.
آیا شما هم همین مشکلات را دارید؟ چه موانعی بر سر راهتان در مراجعه به دندان‌پزشک وجود دارد؟ می‌توانید نظرات خود را در بخش کامنت‌ها در زیر همین مطلب با ما در میان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۰ میانگین: ۰]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده + 17 =